Elektroninio mokymo priemonė

Elektroninės arba skaitmeninės mokymo priemonės, Lietuvoje, vis labiau populiarėja. Dažnai tokios priemonės painiojamos su technologijomis, kurias jau įsileido šalies mokyklos (tarkim, pateiktys, elektroninis dienynas ir k.t.). Todėl, šiandien kviečiu aptarti elektronines mokymo priemones bei jų pritaikymo galimybes.

piestukai

Virtuali mokymosi aplinka

Didžiausias virtualios mokymosi aplinkos privalumas yra galimybės įtraukti papildomus interaktyvius įrankius.  Mokymosi proceso metu naudojami video, audio medžiaga, iliustracijos, paverčia studijas linksmu ir greitai praskriejančiu laiku. Taip pat papildomos technologijos sufokusuoja dėmesį į svarbiausius pamokos aspektus ir taip didėja įsiminimo procentas.

 

Žinių patikrinimas

Interaktyvūs sprendimai pagelbėja dėstytojams planuoti ir paruošti mokinių testavimą. Kartais elektroninio mokymo priemonė gali būti paruošti įsivertinti savarankiškai ir objektyviai savo žinias. Tenka pripažinti, jog tokia galimybė skatina mokinį ne tik tinkamai mokytis, tačiau ir ugdo jo savarankiškumą.

Mokiniai greitai supranta, kad mokosi ir žinias tikrinasi savo labui. Juk niekas nematys atsakymų. Baimės suklysti praradimas skatina imtis kūrybinių užduočių sprendimų. Todėl elektroninio mokymo priemonės pamažu ateina į tradicinę mokyklą.

 

Mokymosi vieta

Elektroninio mokymo priemonė turi didelį privalumą – mokinys gali mokytis iš jam patogios vietos ir įrenginio, turinčio interneto prieigą. Tai patogu ir užtikrina nenutrūkstamą mokymosi procesą. Tačiau nereiktų sutapatinti tokio mokymosi su studijomis nuotoliniu būdu. Iš esmės mokinys ne tik gauna medžiagą, tačiau ir visas mokymosi procesas yra paruoštas interneto erdvėje. Internetu jis bendrauja su dėstytoju, mokiniui ir mokytojui patogiu metu.

 

Atestatas

Šiandien, elektroninio mokymo priemonė dažnai naudojama kaip pagalbinė mokymosi proceso dalis. Tačiau priemonės suteikiamos galimybės pradedamos taikyti seminarų, konferencijų ir net studijų tikslais. Vis dažniau JAV bei kitų šalių universitetai kviečia studentus mokytis. Elektroninio mokymo priemonė tampa galimybe įgyti tarptautinį išsilavinimą bei pagilinti jau turimas žinias. Deja, kalbant apie universitetinį aukštąjį išsilavinimą, tenka pripažinti, jog ne visos mokymo programos adaptuotos elektroninėms priemonėms. Taip pat ne visuomet dėstytojai turi galimybę jomis naudotis ir todėl nesutinka savo studentus mokyti būtent tokiu būdu.

 

Temų moduliai

Elektroninė mokymo priemonė sukurta taip, kad mokinys rastų skirtingus mokymosi objektus – mokymosi dalykus. Tokie mokomųjų objektų moduliai sustiprina turinio lankstumą, savarankiškumą, mokytojo ir mokinio valdymą.

 

Lietuvoje populiariausi tokios elektroninio mokymo priemonės istorijos, biologijos, muzikos, matematikos ir technologijų, bei teologijos srityse. Taip pat religijų ir šventųjų raštų studijoms, ekologijos studijoms. Šios priemonės pritaikomos net šokio stilių pažinimui. Lietuvoje jos dažniausiai naudojamos 5 – 9 klasės mokinių tarpe. Vis gi, mokytojai pripažįsta, kad esant poreikiui, norėtų šias amžiaus ribas plėsti. Interaktyvios priemonės gali būti naudojamos žymiai plačiau, o mokymasis gali tapti malonus ir naudingas užsiėmimas.

 

Leave a Reply